Latius86’s Weblog

Just another WordPress.com weblog

Final Fantasy VII Advent Children


Storyline

Set two years after the events of Final Fantasy VII, Cloud now leads a solitary life traveling the Planet as a transporter. The office of Strife Delivery Service is located in 7th Heaven, which also functions as an orphanage for children stricken with Geostigma.

Three new enemies make an appearance in Advent Children. Kadaj, their leader, is in his teens, while Yazoo and Loz are known to be in their twenties. In them, Cloud sees shadows of FFVII’s fallen hero, Sephiroth. The three are after “Mother” and refer to Cloud as their “Brother”. Having obtained Jenova’s head, their purpose appears to be to start another Reunion. Vincent suspects that with Jenova’s cells, they may even be able to create another Sephiroth.

A non-contagious disease known as Geostigma is spreading across the Planet, with Kadaj claiming that it is due to Jenova’s cells working hard in the Lifestream. Children tend to show signs of Geostigma first, though adults are susceptible to the disease as well. Symptoms of Geostigma include mental weakness, pain and even death. Cloud is known to suffer from this disease though he hides his affected arm beneath his sleeve. He is heard coughing and clutching his arm in some parts of the trailers. Victims bandage affected regions and it was Cloud’s used bandage, which Marlene found in the Church, that gave away his condition.

According to the creators, the Church will feature prominently in the movie. Besides being the place Cloud calls home, it is also the stage for the fight between Tifa and Loz. Despite her valiant attempts, Tifa is ultimately defeated and Loz makes off with Marlene and the rest of the children. Cloud arrives late and brings the barely conscious Tifa back to 7th Heaven.

Reno and Rude arrive at 7th Heaven, Cloud having been hired by Rufus to be his “bodyguard” from the three new foes. The ShinRa President suffers from Geostigma as well and is wheelchair-bound. Rufus has been reconstructing Midgar and searching for any traces of influence that Sephiroth might have left on the Planet, to which he has found none. He now resides at the Healin Lodge, also known as the Geostigma Sanatorium. The Turks report that the three silver-haired youths have brought the children to their headquarters, the City of the Ancients.

Cloud still carries emotional scars from the last time we saw him. Weighed down by memories of loved ones he has lost and his physical condition, he now comes across as devoid of hope. Ever the reluctant hero, it takes much persuasion from Tifa after the children are captured for Cloud to decide to go after them. Perhaps it is only during his dream-like encounter with Aerith on the way to the City of the Ancients that he finally makes some progress. The two meet back-to-back in the flower field, beneath a pure white sky. Cloud struggles to voice his desire to seek forgiveness, to which Aerith says that she already has forgiven him. Consoled but still unconvinced, Cloud sets out on his path of redemption.

Kadaj speaks to the children by the shore of the lake in the City of the Ancients, rallying them to join forces with him against the Planet. They ambush Cloud and the children form a circle around him, preventing his escape. Kadaj calls Cloud a traitor and is about to execute him when Vincent swoops down and brings Cloud to safety. Marlene escapes and rejoins Cloud and Vincent in the woods. They then chase the silver-haired youths and the children back to Midgar.

Midgar is in chaos when they return. Kadaj has unleashed a swarm of Shadowcreepers which attack the townspeople while Cid, Barret, Vincent, Yuffie and Red XIII fight them off. Tifa is shown shielding Denzel, one of the orphans under her charge. Reno and Rude battle Yazoo and Loz respectively. Kadaj is seen looking down from a damaged building with Rufus, during which he summons Bahamut Sin. Cloud then practically flies towards the dragon, kamikaze-style, as it prepares to launch an attack on the city.

It should be noted that Tifa, Cid, Yuffie, Red XIII and Marlene have each been seen carrying a ribbon. Cloud, too, has been spotted with one tied around his left arm during what appears to be a flashback. Here, his arm is not covered by a sleeve, presumably before he contracted Geostigma, and he is seen fingering the ribbon in the rain. Whether the ribbons are simply a gesture of friendship or even a sign of mourning remains uncertain.

The scene then shifts to Cloud scaling up the side of a building with a sword in each hand while explosions go off. As the buildings collapse around him, he looks up and we see Sephiroth in all his former glory. The line, “I won’t remain just a memory.” is heard. From out of the debris, sword drawn, a familiar face is seen. None other than Sephiroth has returned.

If you want more information about this movie juz click here

jom menari ngan skully

Video nie aku dapat dari mmbe lama aku “hamnni”. Mula2 aku tgk agak teruja gx la sbb xsangka patung skeleton ni leh menari ngan ligatnya..
So, aku pun nak kongsi la ngan korang sume.. Harap njoy k!!

4 my frenz…!!!

Sahabat
mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat
Ingatlah kau selalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi

Sahabat
Aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir

Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
Tanpa diri mu ku tak bisa
Dan kembalilah

oh Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
Tanpa diri mu ku tak bisa
Dan kembalilah

oh Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
Tanpa diri mu ku tak bisa
Dan kembalilah

kembalilah oh sahabatku
kembalilah…

p/s: sentiasa lah ingat sahabat-sahabat disisi..🙂

Mencari POSITIF bagi sesuatu yg NEGATIF

Sesungguhnya kita patut BERSYUKUR…

1. utk suami/isteri yg tidur berdengkur di waktu malam, krn beliau tidur disisi kita bukan dengan orang lain.

2. utk anak/adik perempuan kita yg mengomel apabila mencuci pinggan, krn itu bermakna dia berada di rumah, bukan di jalanan berpeleseran.

3. utk cukai pendapatan yg kita kena bayar, krn itu bermakna kita masih mempunyai pekerjaan.

4. utk pakaian kita yang dah tak muat, krn itu bermakna kita cukup makan.

5. utk lantai yg perlu dimop, tingkap yg perlu dilap dan rumah yg perlu dikemas , krn itu bermakna kita mempunyai tempat tinggal.

6. utk bunyi bising jiran², krn itu bermakna kita masih lagi boleh mendengar.

7. utk timbunan pakaian yg perlu dicuci/digosok krn itu bermakna kita ada pakaian untuk dipakai.

8. utk keletihan/kesakitan otot selepas seharian bekerja, krn itu bermakna kita masih berupaya utk kerja kuat.

9. utk tempat letak kereta yg jauh drpd lif, krn itu bermakna kita masih berupaya utk berjalan.

10.utk jam loceng yg berde rin g pd waktu pagi, krn itu bermakna kita masih hidup untuk meneruskan hari tersebut…

AND FIN ALL Y ……… for received this personal and meaningful forwarded e-mails because it means you have friends who are thinking of you.

“Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yang kita dapat…dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada”

Himpunan Kisah Lawak

Rumput dan Kuda
Seorang guru lukisan sedang melihat kertas lukisan milik pelajarnya yang paling malas.
Cikgu : “Lukisan apa yang kau buat nie Abu, kosong je?”
Murid : “Kuda makan rumput, cikgu!”
Cikgu : “Rumputnya mana?”
Murid : “Sudah habis dimakan kuda, cikgu,”
Cikgu : “Habis tu, kudanya mana?”
Murid : “Sudah pergi, cikgu! Kalau rumputnya sudah habis, buat apa kuda tu masih di situ?”

ade ag…

Pengemis gila
Pengemis : Pak Cik! Kasihanilah saya, saya orang bisu.
Bapak : La? Orang bisu tak kan bleh cakap lak?
Pengemis : Eh, salah! Orang tuli, Pak Cik!
Bapak : Tak kan bleh mendengar?
Pengemis : Eh, bukan! Orang buta, Pak Cik!
Bapak : (Sambil mengeluarkan wang receh)Tidak ada duit!!
Pengemis : Itu ada tiga ratus !
Bapak : Katanya buta, tak kan boleh melihat?
Pengemis : Salah lagi. Orang gila, Pak Cik!!

ader ag…

Demam Malaysian Idol
Disebuah majlis akad nikah, pengantin lelaki bernama Hassan (budak jaga lembu – bukan nama sebenar) :

Kadi : Hassan…
Pengantin Lelaki : Saya ustaz…
Kadi : Dengar baik2 ya Hassan….”Aku nikahkan akan dikau dengan si Polan binti Polan dengan mas kahwinnya RM 80 tunaiii”
Pengantin Lelaki : “Aku terima nikahnyaa si Polan binti si Polan dengan mas kahwinnya RM 80 tunaiiii”
Kadi : Sah ? (ditanya kpd saksi pertama)
Saksi Pertama : Sah
Kadi : Sah ? (ditanya kpd saksi kedua)
Saksi Kedua : Sah
Kadi : Sah ? (ditanya kpd saksi ketiga)
Saksi Ketiga : Errrr….lontaran suara awak tidak jelas…saya tak dengar apa yg awak cakap….pitching berterabur ke laut..jiwa awak kosong…takde feel…. low note tak sampai, high note awak takde kawalan.. sepatutnya ditahan..falseto lemah…

p/s: Kini semuanya ingin menjadi pengkritik.. .

ader ag…

Wanita dan Lelaki Tua
Seorang wanita sedang berjalan menuju kearah seorang lelaki tua yang sedang berehat di serambi rumahnya. Setelah tiba, wanita itu berkata, ” Saya tengok encik ni ceria aje. Apa rahsia yang menyebabkan encik panjang umur dan sentiasa ceria?”

“Takde rahsia apa pun. Cuma saya merokok 3 kotak besar sehari, minum arak, makan makanan berlemak, makanan segera dan tak pernah sekalipun bersenam”, kata lelaki itu.

“Wah! Hebatnya encik”, kata wanita itu. “Berapa usia encik sekarang?

“Dua puluh empat.”

aderrr ag..

Senyum
1. “Kenapa lelaki perlu beristeri tiga… .”
Jawapannya kerana :
kerana kalau kawin satu isONE
kalau kawin dua isTWO
kalau kawin tiga barulah isTERI… ..

2. SENYUM pada orang tua tanda sayang.
SENYUM pada kanak-kanak tanda kasih.
SENYUM pada kekasih tanda cinta.
SENYUM depan telefon tanda gila,
masih SENYUM lagi… memang sah GILA!

3. ” Manusia jatuh CinTa??Tak heran… ”
Kuda makan RuMpuT?? Tak aneh…
MONYET pandai picit TETIKUS?? HEBAT!!!! ( MOUSE )
MASIH PICIT??
LUAR BIASA!!!!

4. “Cinta..ibarat kentut… ”
makin dipendam makin gelisah…
bila di lepaskan … … .
ahhhhhhh lega rasanya… … .

5.Aku terpaku dek renungan matamu,
hatiku tertanya-tanya, BENARKAH ini?
nafas ku tertahan, kau tunduk SEGAN..
lalu ku bertanya, “kau..kentutkan? ”

6. “… bila hidupmu dlm kegelapan, ”
maka berdoalah; dan
apabila selesai berdoa, jika
kegelapan masih mengelilingimu
maka bayarlah

aderrr ag…

Isteri Tersayang
Seorang lelaki telah menginap di sebuah hotel di KL. Terdapat sebuah komputer di dalam bilik hotel itu. Dia pun mengambil keputusan untuk menghantar e-mail kepada isterinya.

Malangnya, dia telah tersalah taip alamat e-mail isterinya dan tanpa mengetahui kesilapan itu, dia pun terus menghantar e-mail tersebut. Di sebuah rumah di Kedah pula, seorang janda baru sampai ke rumahnya selepas pulang daripada majlis pengebumian suaminya. Janda tersebut mengambil keputusan untuk menyemak e-mailnya untuk melihat sekiranya terdapat mesej daripada saudara-mara dan teman-temannya. Selepas membaca e-mail pertama itu si janda tersebut pun pengsan. Anak lelaki janda tersebut pun bergegas ke bilik ibunya dan mendapati ibunya terlentang di lantai dan dia pun membaca mesej di dalam skrin komputer:

To : Isteri kesayanganku
Date : 16 May 2002

Subject : Abang telah selamat sampai

Abang tahu Sayang pasti akan terkejut dengan kehadiran mesej ini. Mereka telah menyediakan komputer di sini pada ketika ini dan kita boleh menghantar e-mail kepada sesiapa sahaja terutama insan kesayangan kita.

Abang telah selamat sampai dan telah menginap dengan aman di sini. Abang lihat semuanya telah di sediakan di sini untuk kedatanganmu pada hari esok.Semoga berjumpa denganmu nanti, Sayang. Abang harap perjalananmu ke sini nanti lebih bermakna seperti apa yang telah Abang lalui ketika ini.

ade ag ke…???

Teliti itu penting!
Sekumpulan pelajar perubatan berkumpul untuk melihat seorang pensyarah melakukan pemeriksaan ke atas satu mayat..mereka berkumpul mengelilingi tempat mayat itu diletakkan..

“Dalam bidang perubatan, ada 2 kualiti yang sgt penting untuk menjadi seorang doktor”, kata pensyarah itu.

“Pertama.., kamu semua tidak boleh jijik melihat mayat”, katanya…sebagai contoh, pensyarah itu mencucuk satu jarinya ke dalam mulut mayat, menariknya semula dan menjilat jarinya itu.

“Sekarang, cuba kamu buat”, kata pensyarah itu.

Selepas beberapa ketika, barulah mereka mengikut apa yang mereka lihat. Seorang demi seorang memasukkan jari ke mulut mayat dan menjilatnya. Apabila semua pelajar selesai, pensyarah itu memandang ke arah mereka dan berkata….

“Kualiti kedua yang sangat penting adalah pemerhatian yang tajam. Seperti tadi….saya memasukkan jari hantu tetapi menjilat jaritelunjuk. ….

SEKARANG…. .TUMPUKAN PERHATIAN… ..PAHAM!!! !!

ade ag kerrrr????

tak derrr dah….

p/s: sebenarnya himpunan cerita nie aku dapat dari blog org len.. Dia slalu post blog2 yg best.. nak ketahui lebih byk pasal brader ni klik kat sini